Settings

ⓕ font-size

  • -2
  • -1
  • 0
  • +1
  • +2

Exports of ramyeon, kimchi jump amid pandemic

코로나바이러스로 라면·김치 수출 늘었다

  • Facebook share button
  • Twitter share button
  • Kakao share button
  • Mail share button
  • Link share button
gettyimagesbank
gettyimagesbank

Exports of the Korean staple kimchi and the instant noodle ramyeon posted double-digit growth in the February-May period from a year earlier on increased online purchases amid the new coronavirus outbreak, data showed on Thursday.

한국산 김치와 라면의 수출이 신종 코로나바이러스 발병으로 인해 온라인 판매가 늘면서 2~5월 수출액이 지난해 같은 기간보다 두 자릿수 증가율을 기록한 것으로 목요일 나타났다.


In the January-May period, exports of ramyeon and kimchi jumped 36 percent and 37 percent on-year, respectively, to $249 million and $162 million, according to the Korea Agro-Fisheries & Food Trade Corporation.

한국농수산식품유통공사에 따르면 올 1~5월 라면과 김치 수출은 전년 동기 대비 각각 36%, 37% 증가한 2억4900만달러와 1억6200만달러를 기록했다.


Outbound shipments of ramyeon jumped 40 percent to $55 million in May alone compared to the same month of last year after marking double-digit growth in the previous three months.

라면의 5월 해외 출하량은 전년 동월 대비 40%나 증가한 5500만 달러를 기록했고, 직전 3개월 동안은 두 자릿수 성장률을 보였다.


Higher demand for ramyeon was also helped by the global popularity of Chapaguri, a signature noodle dish from the Oscar-winning film "Parasite." Chapaguri is a mixture of Chapaghetti, instant black bean noodles, and Neoguri, spicy Korean udon-like noodles.

라면에 대한 수요 증가는 오스카 수상작 '기생충'의 대표적인 '찌파구리'의 세계적인 인기에 힘입은 바가 크다. 짜파구리는 인스턴트 짜장면인 '짜파게티'와 매콤한 한국식 우동인 너구리를 섞은 것이다.


Kimchi exports also reported double-digit growth from February to May from the same period last year. In May, overseas sales of kimchi soared 60 percent on-year to $59 million, according to the data.

김치의 수출도 지난해 같은 기간보다 2~5월 두 자릿수 성장률을 기록했다. 자료에 따르면 지난 5월 김치의 해외 판매량은 지난해 같은 기간보다 60% 증가한 5900만달러를 기록했다.


Sales of the two food items have been on the rise as more people opt to stay home and order food online amid virus fears.

바이러스의 공포 속에서 집에 머물며 온라인으로 음식을 주문하는 사람들이 늘어나면서 두 음식의 판매가 증가하고 있다.


In particular, demand for ramyeon is expected to grow further in the United States and Southeast Asia as the COVID-19 virus does not show signs of slowing down globally. (Yonhap)

특히 코로나19 바이러스가 전 세계적으로 둔화 조짐을 보이지 않고 있는 만큼 미국과 동남아시아에서 라면에 대한 수요는 더욱 늘어날 전망이다.


코리아타임스위클리
"시사와 영어를 한 번에"
Korea Times Weekly


Hong Ji-min jiminhong@koreatimes.co.kr


X
CLOSE

Top 10 Stories

go top LETTER