BTS' 'Dynamite' tops Global Top 50 on Spotify - The Korea Times
The Korea Times

Settings

ⓕ font-size

  • -2
  • -1
  • 0
  • +1
  • +2

BTS' 'Dynamite' tops Global Top 50 on Spotify

방탄소년단 '다이너마이트' 스포티파이 글로벌 탑50 석권

Courtesy of Big Hit Entertainment
Courtesy of Big Hit Entertainment


The hit song "Dynamite" by K-pop superstars BTS has topped Spotify's main chart, making the band the first K-pop act to achieve the feat, the group's agency said Sunday.

그룹 방탄소년단의 소속사 빅히트엔터테인먼트는 K팝 슈퍼스타인 방탄소년단의 히트곡 ‘다이너마이트'가 스포티파이의 메인 차트에서 1위를 차지하며 이 업적을 달성한 첫 K팝 그룹에 올랐다고 일요일 밝혔다.


The K-pop septet's EP garnered 7,778,950 streaming hits on Friday (Korea time) on the Global Top 50 chart compiled by music streaming service provider Spotify.

음악 스트리밍 서비스 업체 스포티파이(Spotify)가 집계한 글로벌 톱50 차트에서 금요일(한국 시각) K팝 7인조 그룹 방탄소년단의 새 싱글이 7,778,950의 스트리밍 조회수를 얻었다.


It marks the highest streaming record by a K-pop song on Spotify on the day of release this year, Big Hit Entertainment said.

소속사는 "올해 발매 당일 스포티파이에서 K팝 곡이 기록한 최고 스트리밍 기록을 세웠다"고 밝혔다.


The song beat the previous record by "How You Like That," a hit by K-pop girl group BLACKPINK that won the No. 2 spot in June.

신곡 ‘다이너마이트'는 지난 6월 2위를 차지한 K팝 걸그룹 블랙핑크의 히트곡 ‘하우 유 라이크 댓'의 종전 기록을 깼다.


In addition to the Spotify chart, "Dynamite" rose to the No. 1 spot on the iTunes Top Songs chart in 104 countries and regions as soon as it was released.

스포티파이 차트 외에도 ‘다이너마이트'는 발매되자마자 104개국과 지역에서 아이튠즈 탑송 차트 1위에 올랐다.


The upbeat disco-pop song is BTS' latest release after the album "Map of the Soul: 7 — The Journey" was rolled out in Japan in July.

이 경쾌한 디스코팝은 지난 7월 ‘맵 오브 더 소울: 7 - 더 저니'앨범을 일본에서 발매한 이후, 방탄소년단이 발표한 최신곡이다.


In a press conference held online Friday, the group said "Dynamite" was a "refresh project" for themselves and was meant to send out cheerful, bright messages for people across the globe who are going through a hard time due to the COVID-19 pandemic. (Yonhap)

금요일에 열린 온라인 기자회견에서, 방탄소년단은 ‘다이너마이트'는 자신들을 위한 ‘새로운 프로젝트'이며, 코로나19 감염병으로 힘든 시기를 겪고 있는 전 세계 사람들에게 힘이 되는 밝은 메시지를 전달하기 위한 곡이라고 설명했다.


코리아타임스위클리
"시사와 영어를 한 번에"
Korea Times Weekly


Courtesy of Big Hit Entertainment
Courtesy of Big Hit Entertainment


The hit song "Dynamite" by K-pop superstars BTS has topped Spotify's main chart, making the band the first K-pop act to achieve the feat, the group's agency said Sunday.

그룹 방탄소년단의 소속사 빅히트엔터테인먼트는 K팝 슈퍼스타인 방탄소년단의 히트곡 ‘다이너마이트'가 스포티파이의 메인 차트에서 1위를 차지하며 이 업적을 달성한 첫 K팝 그룹에 올랐다고 일요일 밝혔다.


The K-pop septet's EP garnered 7,778,950 streaming hits on Friday (Korea time) on the Global Top 50 chart compiled by music streaming service provider Spotify.

음악 스트리밍 서비스 업체 스포티파이(Spotify)가 집계한 글로벌 톱50 차트에서 금요일(한국 시각) K팝 7인조 그룹 방탄소년단의 새 싱글이 7,778,950의 스트리밍 조회수를 얻었다.


It marks the highest streaming record by a K-pop song on Spotify on the day of release this year, Big Hit Entertainment said.

소속사는 "올해 발매 당일 스포티파이에서 K팝 곡이 기록한 최고 스트리밍 기록을 세웠다"고 밝혔다.


The song beat the previous record by "How You Like That," a hit by K-pop girl group BLACKPINK that won the No. 2 spot in June.

신곡 ‘다이너마이트'는 지난 6월 2위를 차지한 K팝 걸그룹 블랙핑크의 히트곡 ‘하우 유 라이크 댓'의 종전 기록을 깼다.


In addition to the Spotify chart, "Dynamite" rose to the No. 1 spot on the iTunes Top Songs chart in 104 countries and regions as soon as it was released.

스포티파이 차트 외에도 ‘다이너마이트'는 발매되자마자 104개국과 지역에서 아이튠즈 탑송 차트 1위에 올랐다.


The upbeat disco-pop song is BTS' latest release after the album "Map of the Soul: 7 — The Journey" was rolled out in Japan in July.

이 경쾌한 디스코팝은 지난 7월 ‘맵 오브 더 소울: 7 - 더 저니'앨범을 일본에서 발매한 이후, 방탄소년단이 발표한 최신곡이다.


In a press conference held online Friday, the group said "Dynamite" was a "refresh project" for themselves and was meant to send out cheerful, bright messages for people across the globe who are going through a hard time due to the COVID-19 pandemic. (Yonhap)

금요일에 열린 온라인 기자회견에서, 방탄소년단은 ‘다이너마이트'는 자신들을 위한 ‘새로운 프로젝트'이며, 코로나19 감염병으로 힘든 시기를 겪고 있는 전 세계 사람들에게 힘이 되는 밝은 메시지를 전달하기 위한 곡이라고 설명했다.


코리아타임스위클리
"시사와 영어를 한 번에"
Korea Times Weekly


Hong Ji-min jiminhong@koreatimes.co.kr

dailyenglish
kolect

X
CLOSE

Top 10 Stories

go top LETTER

The Korea Times

Sign up for eNewsletter