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Market Kurly stops using plastic packaging

'새벽 배송' 마켓컬리, 플라스틱 포장과 작별...친환경 혁신 나선다

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Market Kurly's All Paper Challenge project 마켓컬리의 '올페이퍼 챌린지' 프로젝트 /Courtesy of Market Kurly
Market Kurly's All Paper Challenge project 마켓컬리의 '올페이퍼 챌린지' 프로젝트 /Courtesy of Market Kurly

Market Kurly, an online grocery delivery startup, announced last Tuesday it would launch an "all-paper challenge" to phase out plastic packaging.

온라인 식료품 배달 스타트업 마켓컬리는 지난주 화요일 플라스틱 포장을 없애기 위한 '올페이퍼챌린지' 프로젝트를 런칭했다.


The company said it would make eco-friendly changes to their delivery packaging, which includes replacing disposable packaging with reusable eco boxes.

마켓컬리는 배송에 사용되는 일회용 포장을 재활용이 가능한 에코 종이박스 등 전부 친환경으로 바꾼다고 발표했다.


Market Kurly estimates the changes will reduce 750 tons of plastic waste and 2,130 tons of Styrofoam waste annually.

마켓컬리는 이번 혁신을 통해 연간 750톤의 플라스틱 쓰레기와 2130톤의 스티로폼 쓰레기가 줄 것으로 내다봤다.


"We are well aware that single-use plastic is a big concern for many of our customers, staff and suppliers, and we're proud to announce these packaging changes," Market Kurly CEO Sophie Kim said during the press conference.

김슬아 마켓컬리 대표는 '올페이퍼 챌린지 기자간담회'에서 "많은 고객들, 직원들, 협력업체들이 일회용 플라스틱 사용에 대해 걱정하는 것을 잘 알고 있다. 포장재의 변화를 발표하게돼 자랑스럽다"라고 말했다.


"We will continue to look for additional opportunities to create a virtuous cycle for the environment."

이어 "우리는 기업과 사람, 환경으로 이어지는 선순환의 연결고리를 확장해나가고자 한다"고 덧붙였다.


Kim explained that the company chose paper and paperboard as an alternative to plastic after careful consideration of several factors, such as food safety, hygiene, sustainability and practicality.

김 대표는 식품안정성, 위생, 지속가능성, 실용성 등의 요소들을 고려하여 플라스틱의 대체재로 종이를 선택했다고 설명했다.


If a customer sends back empty paper boxes, Market Kurly will give them to a recycling company.

고객이 배송받은 종이 박스를 문 앞에 내어놓으면, 마켓컬리가 이를 회수하여 폐지 재활용 업체에 판매한다.


With the profit earned through recycling processes, the company plans to donate plants to elementary schools through "Tree Planet," according to the company.

마켓컬리는 이렇게 발생한 수익금을 '트리플래닛'을 통해 초등학교에 숲을 조성할 계획이다.


Tree Planet is a social venture startup that aims to combat climate change.

트리플래닛은 지구 온난화에 맞서 나무를 심는 소셜벤처 스타트업 기업(사회적기업)이다.


Market Kurly CEO Sophie Kim speaks during a press conference to unveil the company's 'all-paper challenge' to phase out plastic packaging at the company's headquarters in Seoul, Tuesday. /Yonhap
Market Kurly CEO Sophie Kim speaks during a press conference to unveil the company's 'all-paper challenge' to phase out plastic packaging at the company's headquarters in Seoul, Tuesday. /Yonhap
코리아타임스위클리 - 지미홍 편집장
"시사와 영어를 한 번에"
Korea Times Weekly

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Hong Ji-min jiminhong@koreatimes.co.kr


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