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Pulmuone tops US kimchi market

풀무원, 미국 김치 시장 1위 등극

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Pulmuone's kimchi Products /Courtesy of Pulmuone
Pulmuone's kimchi Products /Courtesy of Pulmuone

Pulmuone occupied the largest share in the U.S. kimchi market in August, the company said Monday.

풀무원이 8월 미국 김치 시장에서 가장높은 점유율을 차지했다고 회사측은 월요일 밝혔다.


The food company said its ready-made kimchi market share in the U.S. soared from 0.7 percent in August last year to 40.4 percent this year, citing Nielsen research data.

풀무원은 닐슨의 조사자료를 인용해 미국 내 김치 시장 점유율이 지난해 8월 0.7%에서 올해 40.4%로 급증했다고 전했다.


It was followed by two local companies from the U.S., which had an 11.6 percent and 9.4 percent share, respectively.

풀무원에 이어 미국 현지 기업 2곳이 각각 11.6%, 9.4%의 점유율을 기록했다.

Pulmuone said the company was able to become the most-favored kimchi brand in the U.S. due to its strong brand identity.

풀무원 측은 강력한 브랜드 아이덴티티에 힘입어 미국인이 가장 선호하는 김치 브랜드가 될 수 있었다고 전했다.


"The fact that our kimchi is made from Korean cabbage contributed to the brisk sales performance," a company official said.

풀무원의 한 관계자는 "우리 김치가 국산 배추로 만들어졌다는 점이 판매 실적 호조에 기여했다"고 말했다.


It also attributed its success to expanding partnerships with local distribution channels.

또한 미국 현지 유통채널과의 파트너십 확대도 풀무원 김치의 미국내 성공 요인으로 평가했다.


The company entered 100 Walmart stores last year, and has gradually expanded to 10,000 grocery stores, including 3,900 Walmart stores in total and 1,100 Publix outlets.

풀무원은 지난해 월마트 100여 개 매장에 입점했고, 현재까지 총 3900개 월마트 매장과 1100개의 퍼블릭스 매장을 포함해 총 1만여 개의 미국 대형 유통매장 입점에 성공했다.


Pulmuone tapped into the U.S. market under the brand Nasoya, the top U.S. tofu manufacturer which is owned by Pulmuone Foods USA.

풀무원은 풀무원USA가 소유하고 있는 미국 최고의 두부 제조업체 '나소야' 브랜드로 미국 시장에 뛰어들었다.


The kimchi is currently available in four forms ― spicy, mild, radish mild and white mild.

풀무원 김치는 현재 네 가지 형태(매운맛, 순한맛, 깍두기 순한맛, 백김치)로 미국에서 판매되고 있다.


"Pulmuone will continue to develop kimchi that matches the taste of American consumers with the goal of expanding the kimchi market in the U.S.," the official said.

이 관계자는 "풀무원은 미국 내 김치 시장 확대를 목표로 미국 소비자들의 입맛에 맞는 김치를 계속 개발해 나갈 것"이라고 말했다.


The company has also built a factory in Iksan, North Jeolla Province, in May to export kimchi.

또 5월 전북 익산에 공장을 지어 김치를 수출하고 있다.


KEY WORDS
■ occupy 점령하다, 차지하다
■ ready-made 이미 만들어져 나오는, 기성품의
■ soar 급증하다, 솟구치다
■ brisk sales performance 판매 호조
■ attribute (~을 ~의) 덕분으로 보다
■ tap into ~에 다가가다, 진출하다, ~을 활용[이용]하다


코리아타임스위클리 - 지미홍 편집장
"시사와 영어를 한 번에"
Korea Times Weekly

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Hong Ji-min jiminhong@koreatimes.co.kr


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