E-learning lets students have multiple dreams

Yu Dong-uk, 40, a homeroom teacher at Wolam Elementary School in the southeastern city of Daegu, has been developing a teaching method by actively using IT technology, especially Skype, in the classroom.

"I would like my students to have diverse dreams and build self-learning ability," Yu said during a presentation on smart learning at a media briefing held at Microsoft Korea's main building in Jongno, central Seoul.

Among a dozen teaching methods, he introduced a cultural exchange class between city and rural areas where students of each region interchange information about their own village by talking on Skype.

For example, children from rural areas bring and show their own thresher, and explain an irrigation canal to their peers in urban areas, according to the PowerPoint slides Yu prepared for the session.

"Aside from general information found on Internet portal sites, the students collect data from their home and neighborhood," Yu said.

"By playing a leading role, the children can develop a proactive mind-set in class," the teacher continued.

Another noteworthy program Yu invented with Skype was to connect students with those who achieved their dreams but are far away.

Yu has so far arranged meetings with mentors from Microsoft, Naver, Intel and UNESCO.

"After meeting Microsoft education sales manager Chun Je-min, the students say they want to work for Microsoft, and after talking with a weather forecaster, they say their future dream is to be a weather forecaster," Yu said.

"The educational philosophy of Microsoft is in line with Yu's teaching methods," Seo Eun-a, public sector manager of Microsoft Korea, said.

"We think the role of school teacher is to encourage children to have multiple dreams. And we will continue to support teachers to form their community where they can exchange teaching skills to provide better education at school," Seo added.

※ 다음에 나오는 문제들은 본 기사에 나오는 중요한 어휘들로 구성된 토익, 토플, 텝스 기출 및 예상 문제입니다.

※ Choose the one word or phrase that best keeps the meaning of the highlighted part or fill in the blank with a suitable one.

1. The terms 'culture and society' are frequently used _______________, and there is usually no great harm in doing so long as we know what the difference is.
① interchangeably ② extravagantly ③ misleadingly ④ alarmingly

2. That poem is his most noteworthy work.
① disappointing ② remarkable ③ unusual ④ ambiguous

3. The aim of life is to achieve something new. It is the same in science, business or mountain-climbing. Man prides himself in exploiting new fields.
① expropriating ② exploring ③ extracting ④ exposing

4. The company made a strenuous effort to encourage its employee's morale.
① morbid ② inspiring ③ absent-minded ④ energetic

5. Representatives from each state hoped to form a more perfect union.
① petition ② envoy ③ alliance ④ decree

[번역 및 정답]

1. [번역] ‘문화와 사회'라는 용어는 빈번히 서로 바꾸어(즉, 구분하지 않고) 사용된다. 그리고 우리가 그 차이가 무엇인지를 아는 한 그렇게 한다 해서 대개는 크게 손해될 일은 없다.
[정답] ①

2. [번역] 그 시는 그의 가장 주목할 만한 작품이다.
[정답] ②

3. [번역] 삶의 목표는 뭔가 새로운 것을 성취하는 것이다. 그것은 과학, 사업 또는 등산의 경우에도 또한 같다. 인간은 새로운 분야를 개척하는 데 자부심을 느낀다.
[정답] ②

4. [번역] 그 회사는 근로자의 사기를 진작시키기 위해서 정력적인 노력을 했다.
[정답] ④

5. [번역] 각 주의 대표자들은 보다 완전한 연맹을 구성하기를 기대했다.
[정답] ③




Korean Language

전자 학습, 학생들 다양한 꿈 가지게 해

대구 월암초등학교 유동욱 선생님(40)은 교실에서 스카이프를 중심으로 한 IT 기술을 적극적으로 이용해 교수법을 발전시켜왔다.
 
유 선생님은 서울 중심가인 종로의 한국마이크로소프트 본관에서 열린 기자회견에서 스마트 학습에 관한 발표를 통해 “학생들이 다양한 꿈을 가시고 자가 학습 능력을 기르도록 하고 싶다”고 밝혔다.
 
다수의 교수법 중에 유 선생님은 각 지역의 학생들이 스카이프로 대화하며 자신의 동네에 대한 정보를 교환하는 도시와 농촌 지역 간의 문화 교류 수업을 소개했다.
 
유 선생님이 이 회견에서 준비한 파워포인트 화면을 통해 소개된 한 예를 들면, 농촌 지역의 아이들은 도시 지역의 친구들을 위해 본인의 탈곡기를 가져와 보여 주고 용수로에 대해 설명한다.
 
유 선생님은 “학생들은 인터넷 포털 사이트에서 찾은 일반 정보가 아닌 자신들의 집과 이웃에서 정보를 얻는다”고 전했다.
 
유 선생님은 “선구적인 역할로 아이들이 수업에서 주도적인 태도로 발전시킬 수 있다”고 계속 이어갔다.
 
유 선생님이 스카이프와 개발한 또 하나 주목할 만한 프로그램은 멀리 떨어져 있지만 자신들의 꿈을 실현시켰던 사람들과 학생을 연결하는 것이다.
 
유 선생님은 지금까지 마이크로소프트, 네이버, 인텔, 그리고 유네스코의 멘토들과의 만남을 주선했다.
 
유 선생님은 “학생들은 마이크로소프트 교육사업팀 전재민 이사와 만난 뒤에는 마이크로소프트에서 일하고 싶다고 하고, 기상 캐스터와 이야기를 나눈 후에는 미래의 꿈이 기상 캐스터가 되는 것이라고 말한다”고 전했다.
 
마이크로소프트 공공사업부 서은아 부장은 “마이크로소프트의 교육철학은 유 선생님의 교수법과 일치한다”고 밝혔다. 
 
서은아 부장은 “학교 선생님의 역할은 학생들이 다양한 꿈을 가지도록 격려하는 것이다. 그리고 우리는 학교에서 더 나은 교육을 제공하기 위해 교육 기술 방법을 교환할 수 있는 선생님들의 커뮤니티를 형성하기 위해 선생님들을 계속 지원할 것”이라고 덧붙였다. 



Top 10 Stories

LETTER

Sign up for eNewsletter