Fendi loses in battle of fashion houses

/ Courtesy of Gain Design
By Rachel Lee

British fashion house Burberry's sales have surged while Italian brand Fendi's have dipped.

According to the Financial Supervisory Service, Burberry Korea's sales in the 12 months from March last year were up 5.3 percent _ from 252.1 billion to 239.2 billion won.

Prada Korea and Christian Dior Couture Korea also had increases.

The Italian fashion house's sales increased 1.2 percent between February last year and January this year. The French brand's sales soared 19.2 percent.

But Fendi Korea‘s result was down 13.9 percent in the period, while French designer Yves Saint Laurent had a 200 million operating loss.

In economically tight times, luxury goods makers are using aggressive marketing to attract consumers.

Dior, for instance, is holding the exhibition "Esprit Dior," in collaboration with Korean artists including Suh Do-ho, Kim Dong-yoo and Kim Hye-ryun. The exhibition, at Dongdaemun Design Plaza in Seoul, offers a glimpse into the world of French fashion designer Christian Dior.

Burberry has donated 200 million won to Korean charity Beautiful Foundation to help unprivileged children. The funds are used to run work-experience programs for the unemployed and children of low-income families, according to the company.

Gucci has launched an "affordable" bag range, which is mainly made of canvas and suede, selling for 1 to 2 million won.







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해외명품 엇갈린 실적…버버리↑, 펜디↓

경기침체 속에서도 꾸준한 매출을 유지하던 고가 수입 잡화 브랜드들이 국내 시장에서 엇갈린 실적을 내고 있다.

이들 브랜드는 주력 상품 등 상품기획(MD)을 전체적으로 변경하거나 대형 플래그십 매장을 내는 등 소비심리 위축과 신흥 브랜드의 공습 속에 각자 '살 길'을 찾는 모습이다.

1일 금융감독원 전자공시시스템에 따르면 버버리코리아의 2014회계연도(2014년 4월∼2015년 3월) 매출액은 2천521억원으로 지난 회계연도(2천393억원)보다 5.3% 증가했다.

판매관리비가 줄어들면서 같은 기간 영업이익은 199억원에서 279억원으로 40.0%, 당기순이익은 173억원에서 223억원으로 29.5% 늘었다.

프라다코리아의 경우 2014년 2월∼2015년 1월 매출액이 3천551억원으로 직전 회계연도(3천510억원)보다 1.2% 늘었고, 크리스챤디올꾸뛰르코리아는 지난해 매출액이 371억원으로 전년(311억원)보다 19.2% 증가했다. 

다만, 프라다와 디올은 판매관리비 증가 등으로 같은 기간 영업이익이 줄었다.

유한회사로 전환해 매출액 등 실적이 공개되지 않지만 유통업계에서는 최근 백화점 내 주력상품을 합리적 가격대로 바꾼 구찌와 아시아 시장에서 가격을 내린 샤넬의 매출도 순항하는 것으로 보고 있다. 

이에 비해 펜디코리아는 지난해 매출이 258억원으로 2013년(296억원)보다 13.9% 줄었고, 9억원의 영업손실을 기록했다. 

입생로랑코리아 역시 지난해 2억원의 영업적자를 냈다. (연합)

 

 



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