The Korea Times

Settings

ⓕ font-size

  • -2
  • -1
  • 0
  • +1
  • +2

More than 97 million K-pop videos created on TikTok

틱톡에서 만들어진 케이팝 비디오 9,700만 돌파

  • Facebook share button
  • Twitter share button
  • Kakao share button
  • Mail share button
  • Link share button


By Dong Sun-hwa

Chinese video-sharing platform TikTok has more than 97 million K-pop videos, the platform said Wednesday.
중국 영상 공유 플랫폼 틱톡은 틱톡의 케이팝 영상이 9700만 개를 돌파했다고 수요일 밝혔다.


As of September, the total number of K-pop videos on TikTok exceeded 97 million, recording an almost three-fold increase from 33 million in 2019.
9월 현재 틱톡의 케이팝 영상이 총 9700만 개를 넘어섰는데, 2019년 3300만 개에 비해 3배 가까이 증가를 기록했다.


The platform, which accumulated the data in cooperation with the music startup Space Oddity, revealed that 92.8 percent of the clips were made in countries other than Korea.
음악 스타트업 스페이스 오디세이와 협력해 데이터를 모은 틱톡은 92.8퍼센트의 영상이 한국 이외의 국가에서 만들어졌다고 밝혔다.


"Our users in Indonesia created the highest number of videos, accounting for 16.4 percent," TikTok said in a statement.
틱톡은 "인도네시아 사용자가 16.4퍼센트를 차지하며 가장 많은 영상을 만들었다"고 덧붙였다.


"Trailing behind were the Philippines and the U.S. that took up 13.5 percent and 8.7 percent, respectively. Korea came fourth, comprising 7.2 percent."
필리핀과 미국이 각각 13.5퍼센트와 8.7퍼센트를 차지해 뒤를 이었다. 한국은 7.2퍼센트를 차지하며 4위에 올랐다.


TikTok attributed the rise in the number of the clips to the platform's "ease-of-use." "People can easily produce their videos and share them with others on TikTok," it said.

틱톡은 영상의 수가 증가한 것이 플랫폼의 ‘사용 편의성' 덕택이라며 "사람들은 틱톡에서 쉽게 그들의 영상을 만들고 다른 사람과 공유할 수 있다"고 설명했다.

"In fact, TikTok has contributed to the creation of a new fan culture by enabling users to release their own dance covers or K-pop news content, instead of just appreciating the original content."
"사실, 틱톡은 사용자들이 단지 오리지널 컨텐츠를 감상하는 것 대신 그들만의 댄스 커버나 케이팝 뉴스 컨텐츠를 만들 수 있게 함으로써 새로운 팬 문화의 형성에 기여했다."


TikTok also disclosed that K-pop titan BTS has the most followers on the platform.
틱톡은 또한 케이팝 거인 BTS가 플랫폼에서 가장 많은 팔로워를 보유하고 있다고 밝혔다.


Among all rookie K-pop acts, girl group STAYC ― which dropped its first mini-album "STEREOTYPE" in September ― saw the highest increase in the number of its followers during the past six months.
신인 케이팝 그룹 중 9월에 첫 미니앨범 ‘스테레오타입(STEREOTYPE)'을 발표한 걸그룹 ‘스테이씨'는 지난 6개월 동안 팔로워 수가 가장 많이 증가했다.


Prior to the release of "STEREOTYPE," the High-Up Entertainment stars gave a preview of their new song on TikTok.
‘스테레오타입(STEREOTYPE)'의 발매 전, 하이업 엔터테인먼트 소속 가수들은 틱톡에 그들의 곡 프리뷰를 공개했다.


TikTok became one of the major promotional channels for K-pop singers in 2019, after rapper Zico's "Any Song" topped multiple music streaming charts thanks to TikTok.
래퍼 지코의 ‘아무노래'가 틱톡 덕에 여러 음악 스트리밍 차트에서 1위를 차지한 이후 틱톡은 2019년 케이팝 가수들의 주요 홍보 채널 중 하나가 되었다.

KEY WORDS
■ exceed 초과하다
■ reveal 공개하다
■ respectively 각각
■ comprise 차지하다
■ attribute ~의 결과로 보다
■ disclose 공개하다


기사 원문 보기

Ahn Seong-jin sjahn@koreatimes.co.kr


Interactive News

  • E-Prix thrills racing fans in Seoul
  • With tough love,
  • 'Santa dogs' help rebuild burnt forests in Andong
  • 'Santa dogs' help rebuild burnt forests in Andong
  • A tale of natural wine
X
CLOSE

Top 10 Stories

go top LETTER