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BUSINESSRobots slowly integrating into everyday life in Korea

점차 일상화되는 '로봇'

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Dilly, a self-driving delivery robot developed by food delivery service Baemin's operator Woowa Brothers, crosses a road while en route to deliver food on Teheran-ro in southern Seoul's Gangnam District, which has been specially designated for robot delivery, Nov. 7. Courtesy of Woowa Brothers
지난 7일 음식배달서비스 ‘배달의민족' 운영사 우아한형제가 개발한 자율주행 배달로봇 ‘딜리'가 로봇 배달가능지역으로 지정된 서울 강남구 테헤란로에서 음식 배달을 위해 길을 건너고 있다. 우아한형제 제공

By Baek Byung-yeul

Robots are gradually becoming part of daily life in Korea, as the country's recent amendment to the act governing the use of robots has allowed outdoor autonomous robots to drive on sidewalks for delivery, patrols and other purposes.
최근 로봇법 개정으로 실외 자율주행 로봇도 배달, 순찰 및 다른 목적으로 인도에서 운전이 가능해지면서 로봇이 점차 일상이 되어가고 있다.

This change has opened new avenues for related industries, as various advantages are expected for companies utilizing robots such as labor cost reduction, increased efficiency in last-mile delivery and improvement in safety, industry officials and experts said Thursday.
이러한 변화는 관련 업계에 새 길을 터주었는데, 기업은 로봇 사용으로 노동비 감소, 최종 배달에서 효율성 증가, 안전성 향상과 같은 다양한 이점이 예상되기 때문이라고 목요일 업계 관련자 및 전문가들이 말했다.

On Nov. 17, the Ministry of Trade, Industry and Energy and the National Police Agency implemented the revised Act on Development and Supply of Intelligent Robots.
지난 17일 산업통상자원부는 ‘지능형 로봇법' 개정안을 시행했다.

Previously, robots were not permitted to operate on sidewalks, but the revised law allows for new businesses to utilize robot delivery and patrols in outdoor environments.
지금까지 로봇은 인도에서 이동이 불가능했는데, 개정안은 로봇을 활용한 실외 배달, 순찰 등 신사업을 허용했다.

These outdoor self-driving robots are required to comply with the Road Traffic Act, just like pedestrians. Jaywalking or walking on roadways is illegal, and operators of these robots who violate the regulations will be fined 30,000 won ($23).
이러한 실외 자율주행 로봇은 보행자와 마찬가지로 도로교통법을 지켜야 한다. 무단횡단이나 차도에서의 이동은 불법이며, 이러한 규제를 위한하는 로봇 사업자에게는 3만원(23달러)의 범칙금이 부과된다.

Additionally, businesses seeking to use outdoor autonomous driving robots are obliged to have insurance coverage.
추가적으로 실외 이동 로봇을 활용하려는 사업자는 보험도 의무 가입해야 한다.

KEY WORDS

■ amendment (법 등의) 개정
■ sidewalk 인도, 보도
■ patrol 순찰
■ advantage 유리한 점, 이점
■ last-mile delivery 라스트마일 배송((물류에 있어서 배송의 마지막 단계))
■ implement 시행하다
■ revise 개정하다
■ comply with 지키다, 준수하다
■ pedestrian 보행자
■ insurance 보험

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