New ad queen title goes to military idol girl



Hyeri from Girl's Day
Girl's Day singer Hyeri is lining up lucrative advertisement deals after emerging as a national darling through her appearances on the military-themed reality show "Real Men."

The 20-year-old has so far signed contracts worth up to eight hundred million won ($760,000) and has more ads lined up in her agenda to sign, reports said Tuesday.

Hyeri may be looking to replace the previous "ad queen, Suji from girl group Miss A, who has earned the nickname "10 billion won girl" for her ability to land advertisement deals.

However, some say overexposure has hurt Suji's popularity.

MBC's Real Men, which challenges female celebrities to participate in military training, has become a hit since debuting in August.

Hyeri quickly stole the spotlight on the show with her "down-to-earth" character, which seemed to contrast from public perceptions of pop stars.



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혜리, 김연아 수지 누르고 '광고마님' 등극

걸스데이 혜리(20·이혜리)가 “이이잉” 애교 하나로 돈방석에 앉았다.

최근 광고 에이전트들이 입을 모아 선호하는 베스트 모델은 10억 원의 모델료를 받는 한류스타가 아닌 단연 혜리다.

유명 에이전트 윤설희씨는 21일 일간스포츠에 '혜리가 MBC '우리들의 일밤-진짜사나이' 출연 후 광고 스타로 발돋움했다. 1년 계약 기준 편당 2억원이 넘는 모델료를 받으며 지금 계약한 것만 해도 서너 건이고 추가 계약이 더 있는 것으로 알고 있다'고 밝혔다.

에이전트는 이어 '당분간 혜리의 광고는 계속 볼 수 있다. 올해 말까지는 광고 계약이 끊이지 않을 것이다'며 '다만 혜리가 광고계에서 수지만큼 사랑받기 위해서는 후속이 필요하다. 걸그룹이든 솔로든 '진짜사나이' 이미지를 이어갈 수 있는 무언가가 필요하다. 그렇지 않으면 광고는 단발성으로 끝나게 된다'고 설명했다.



Ko Dong-hwan aoshima11@koreatimes.co.kr

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