KCON's cumulative audience tops 1 million

'케이콘' 누적 참가자수 100만명 넘었다

More than 103,000 people visited the music and culture festival staged by Korean entertainment company CJ ENM in the southern Californian city over the weekend. CJ ENM has been hosting the K-pop convention in the Americas, Europe, the Middle East, Southeast Asia and Oceania since 2012. Cumulative attendance at the festivals exceeded 1 million at KCON 2019 LA. /Courtesy of CJ ENM

KCON, the world's largest Korean pop music and culture convention, has attracted more than 1 million fans over the past eight years, its organizer said Monday.

세계 최대 규모의 한국 대중음악·문화 컨벤션 '케이콘'(KCON)의 주최측은 월요일 이 행사에 지난 8년간 100만 명이 넘는 팬들이 참가했다고 밝혔다.


According to organizer CJ ENM, the convention's cumulative audience reached 1,069,000 over the weekend when the Korean wave, also called "Hallyu," festival was held in Los Angeles.

행사의 주최사인 CJ ENM에 따르면 LA서 열린 케이콘의 누적 참가자 수가 지난 주말 106만9000명을 돌파했다.


KCON 2019 LA was held for four days from Thursday at LA Convention Center and Staples Center, drawing a record 103,000 K-pop fans, CJ Group said.

케이콘 2019 LA는 목요일부터 나흘간 LA컨벤션센터와 스테이플스센터에서 열렸으며, 사상 최대인 10만3000명의 K팝 팬들의 발길을 끌었다고 CJ그룹은 전했다.


The latest audience figure marked 10-fold growth over the inaugural KCON held in Irvine, California, in 2012 with 10,000 fans.

올해 케이콘 참가자 수는 캘리포니아 어바인에서 2012년 열렸던 첫 케이콘에 비해 10배나 증가한 수치다.


CJ ENM has hosted KCON in North, Central and South America, Europe, the Middle East, Asia, Southeast Asia and Oceania for the last eight years in an effort to spread the K-lifestyle globally.

CJ ENM은 지난 8년간 한국의 라이프스타일을 전세계로 확산시키기 위한 노력의 일환으로 케이콘을 북미, 중남미, 유럽, 중동, 아시아, 동남아시아, 오세아니아에서 개최했다.


KCON is divided into two parts ― K-pop concerts and convention programs. KCON events held in the U.S. accounted for 60 percent of the cumulative audience.


케이콘은 두 부분(K팝 콘서트, 컨벤션 프로그램)으로 나뉜다. 미국에서 케이콘 행사는 누적 관객의 60%를 차지한다.


During KCON 2019 LA, CJ ENM, the Ministry of SMEs and Startups, KOTRA and other agencies jointly hosted a K-collection sales promotion event and exhibition at LA Convention Center for 40 selected Korean small and medium-sized companies.

'케이콘 2019 LA' 행사가 진행되는 동안 CJ ENM, 중소벤처기업부, KOTRA 등 기관들이 공동으로 선정한 40개 한국 중소기업의 K콜렉션(한국 제품) 판매행사·전시회가 LA컨벤션센터에서 열렸다.




Notably, 28 beauty-related companies took part in the LA event seeking to expand overseas sales. CJ ENM said 257 SMEs from Korea had participated in KCON LA over the past six years, while noting that it increased K-beauty and K-food content, in particular, this year.

28개의 뷰티 업체가 이번 LA 행사에 참가해 해외 판매 확대를 노렸다. CJ ENM은 지난 6년간 케이콘 LA에 257개의 중소기업이 참가했으며, 특히 올해 K뷰티와 K푸드 관련 콘텐츠를 늘렸다고 밝혔다.


The highlights of KCON 2019 LA were the K-pop concerts held at Staples Center on Saturday and Sunday featuring 14 K-pop groups.

케이콘 2019 LA의 하이라이트는 토요일과 일요일 스테이플스센터에서 14개의 K팝 그룹이 출연 K팝 콘서트였다.


"With the cumulative audience topping 1 million, KCON has grown into the world's largest Hallyu festival," a CJ ENM official said. "KCON will continue to make efforts for mutual prosperity with small and medium-sized companies and the globalization of K-culture."

CJ ENM 관계자는 "누적 관객이 100만 명을 돌파하면서 케이콘은 세계 최대 한류 축제로 성장했다. 케이콘은 중소기업과의 상생과 한국 문화의 세계화를 위해 지속적으로 노력할 것"이라고 말했다.


KCON, which was held in Japan in May and New York in July this year, will also be held in Bangkok from Sept. 28-29. (Yonhap)

케이콘은 지난 5월 일본, 7월 뉴욕에서 열렸다. 오는 9월 28~29일에는 방콕에서 열릴 예정이다.

케이콘(KCON) 2019 LA의 현장 사진. /Courtesy of CJ ENM
코리아타임스위클리 - 지미홍 편집장
"시사와 영어를 한 번에"
Korea Times Weekly

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Hong Ji-min jiminhong@koreatimes.co.kr

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