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YouTube will remain dominant for 7-8 years: Deeva Jessica

유튜버 디바제시카 "유튜브, 향후 7-8년간 무너지지 않을 것" 전망

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사진=디바제시카 유튜브 채널
사진=디바제시카 유튜브 채널

"How long will YouTube keep the lead in the race for the throne of the video streaming industry?" someone asked YouTube content creator Deeva Jessica at a seminar held at The Korea Times on June 20.

20일 코리아타임스에서 열린 세미나에서 누군가가 "동영상 스트리밍 시장에서 유튜브가 얼마나 오랫동안 왕좌의 자리를 지킬 것으로 생각하는가?"라는 질문을 유튜버 디바 제시카에게 던졌다.


"For the next seven or eight years," She replied to the English daily's top executives, editors and reporters.

디바 제시카는 "아마도 7~8년은 그럴 것"이라고 코리아타임스 임직원들에게 답했다.


"I don't see any challenger at the moment, and I don't think something will come up in the near future," said Jessica, who boasts 1.7 million subscribers. "Netflix, if any, would be the only thing that can challenge YouTube."

170만 명의 구독자 수를 자랑하는 유튜버인 그녀는 "현재 유튜브의 경쟁자가 보이지 않는다. 가까운 미래에도 없을 것으로 생각한다. 그나마 넷플릭스가 유튜브의 경쟁자가 될 수 있다"라고 말했다.


Deeva Jessica, whose real name is Lee Seung-joo, is one of the most followed YouTube stars in South Korea. She runs her own multi-channel network agency, JBS E&M, to support herself and her handpicked creators.

디바 제시카(본명: 이승주)는 한국에서 구독자가 가장 많은 스타 유튜버중 하나다. 그녀는 JBS E&M이라는 MCN회사를 운영하며 그녀가 직접 뽑은 크리에이터들을 지원하고 있기도 하다.


She said Facebook, once considered a household name in the social network industry, was declining following a series of private data leak scandals. Naver was losing steam due to belated preparation for text-to-video transformation and Kakao was following a similar path, she added.

그는 소셜미디어를 대표하던 플랫폼으로 여겨지던 페이스북은 개인정보 유출 스캔들 등으로 하향세라고 말하며, 네이버는 텍스트에서 영상으로 넘어가는 트렌드에 대한 대응이 늦었고 이는 카카오도 마찬가지라고 덧붙였다.


Twitch had stumbled on its own growth-limited business model ― relying too much on video game related content ― and TikTok was wrestling with an identity crisis, she explained.

트위치는 비디오 게임 영상에만 치중돼 비즈니스 모델의 성장이 제한적이며 틱톡은 정체성이 불분명하다고 그는 설명했다.


"TikTok matches well with the trend of fast and short videos, but I feel that people will soon lose interest and die out, similar to Snapchat," Jessica said.

디바 제시카는 "틱톡은 빠르고 짧은 영상을 선호하는 요즘 트렌드에 적합하지만, 스냅챗과 마찬가지로 사람들의 흥미가 오래가지 않을 것"이라고 자신의 견해를 밝혔다.


At the 90-minute seminar, she shared her time-tested recipe for running a YouTube channel successfully. "Videos need to be short and to the point," she said. "Thumbnails are the first impression of the video. Thus, you really need to put much effort into making it attractive."

90분 동안 이어진 이번 세미나에서 디바 제시카는 본인의 경험을 통해 증명한 유튜브 채널 운영 성공 비법을 공유했다.
그녀는 "영상은 간단명료해야 한다"며 "썸네일은 영상의 첫인상이다. 그러므로 썸네일에 많은 노력을 기울여야 한다"고 전했다.


She noted that making a series would be effective in attracting viewers. "You have to make people follow your channel and make them want to watch more of your videos," Jessica said. "And once they get hooked on one of the series, it's going to make them watch the rest."

디바 제시카는 시리즈물을 만드는 것이 시청자를 끌어오는 데 효과적이라고 언급하며 "사람들이 당신의 채널을 구독하고 더 많은 영상을 보고 싶게 만들어야 한다. 시리즈 영상 중에 하나만 마음에 들면, 나머지를 보게 된다"라고 말했다.


Jessica started with "teaching English" as her concept. She developed content by introducing American culture and familiar expressions to viewers. Later, she found her way into a more entertaining content series called "Saturday Mystery," featuring conspiracies and horror-mystery stories.

디바 제시카는 처음에 '영어 교육'을 콘셉트로 방송을 시작했다. 그리고 미국 문화 소개와 생활 영어 표현으로 콘텐츠를 발전시켰다. 이후 그녀는 '토요미스테리'라는 이름의 다양한 공포, 미스테리 이야기를 전달하는 시리즈 영상물로 주제를 넓혔다.


Lastly, she said educational content lasted longer, drawing viewers for longer periods.

마지막으로 그녀는 "생명력이 길고 오랜 시간 시청자를 끌어모으는 콘텐츠는 바로 교육콘텐츠"라고 말했다.


사진=디바제시카 '토요미스테리' 영상 캡처
사진=디바제시카 '토요미스테리' 영상 캡처
코리아타임스위클리 - 지미홍 편집장
"시사와 영어를 한 번에"
Korea Times Weekly

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Hong Ji-min jiminhong@koreatimes.co.kr


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